BSB versterkt marktpositie

Door de krachtenbundeling met Nedasco zal BSB haar marktpositie in het zuiden van Nederland versterken. Zowel BSB Volmachten (serviceprovider voor zelfstandige tussenpersonen) als BSB Verzekeringen (adviesbedrijf voor zakelijke en particuliere relaties en financieel advies) worden nog professioneler en zorgen dat zij klaar zijn voor de toekomst, waarbij de relatie centraal blijft staan.

Sinds begin van dit jaar heeft Nedasco uit Amersfoort een groot deel van de aandelen overgenomen van BSB. Hierdoor zal de visie en strategie van BSB nog beter en sneller kunnen worden uitgevoerd. Voor het team van BSB heeft het niet heel veel gevolgen gehad. Er is één aandeelhouder (Har Henssen) met pensioen gegaan. Ron Bakkers, Eric Bisschops en Remco Schenkhuizen hebben een deel van de aandelen van BSB verzekeringen behouden en Mariska Krottje-Schouten is toegetreden tot het managementteam. Het team van overige medewerkers is verder intact gebleven. Inmiddels zijn er al nieuwe collega’s aangenomen en volgen er in de loop van dit jaar nog meerdere vacatures. “Het team is heel belangrijk. Door hun kwaliteiten kunnen wij op een professionele manier doorgroeien en onze doelstellingen behalen. Daarbij vinden wij het belangrijk dat er naast het werk ook plaats is voor plezier en uitjes. Daarom organiseren wij, of onze personeelsvereniging, regelmatig een activiteit om zo het teamgevoel te versterken”, aldus Krottje-Schouten.

KLANTEN STAAN CENTRAAL

Door een goed advies te geven en een passend financieel product te bieden, worden de relaties geholpen. “Heeft een relatie een probleem waarbij een verzekeringsproduct geen oplossing biedt, dan zijn wij ook bereid hem of haar te helpen. We laten niemand in de steek; mogelijk kunnen wijzelf iets betekenen of wij maken gebruik van ons netwerk”, vertelt Bisschops. “De klant staat bij ons écht centraal”, voegt Schenkhuizen toe. “Veel bedrijven zeggen het, maar hun benadering is anders - het contact loopt bij hen bij voorkeur per mail of telefonisch. Bij ons blijft het gewoon persoonlijk. Je kan hier ieder moment binnenlopen.” Die laagdrempeligheid is typerend voor BSB. Bakkers: “Met die manier van werken hebben we vanaf dag één een stijgende lijn ingeslagen. We doen niet aan eenrichtingsverkeer. We steunen ieder jaar goede doelen, sponsoren (sport)verenigingen en dragen ons steentje bij aan maatschappelijke evenementen.”

MEER SMAKEN

“Het ultieme doel is om de allerbeste financiële dienstverlener van het zuiden te worden. Dit geldt zowel voor het adviesbedrijf als voor de serviceprovider. Niet de grootste, maar de beste. De samenwerking met door Nedasco past daar perfect bij, waarbij het belangrijk is dat BSB vanuit het zuiden zijn relaties blijft bedienen”, aldus Bakkers. De overname brengt volgens Bakkers louter positieve ontwikkelingen met zich mee. “Het aantal verzekeraars neemt drastisch af door overnames en fusies. Het ‘aantal smaken’ wordt daardoor minder. Omdat wij nu met Nedasco samenwerken, kunnen we een veel breder aanbod van diensten, mogelijkheden en producten aanbieden. Iets waar een klein kantoor nooit toe in staat is.” “We hebben dankzij de ondersteuning van Nedasco ook veel betere tooling”, voegt Schenkhuizen toe. “We kunnen sneller een offerte uitbrengen, sneller een polis maken en onze relaties meer maatwerk bieden.

We doen niet aan eenrichtingsverkeer

ONTZORGEN

Nog meer opvallend: de financiële dienstverlener heeft een eigen inspectiedienst. “ZN Inspecties gaat naar ondernemers toe, maakt een rapport van de locatie, geeft aandachtspunten en waardeert zowel gebouwen als inhoud”, legt Bakkers uit. “De relatie krijgt hierdoor een garantie tegen onderverzekering. “Wij durven zo’n eigen entiteit op te zetten om ondernemers te ontzorgen.” Dat laatste woord komt regelmatig in het gesprek terug: ontzorgen. Het was vóór de overname al een veelgebruikte term, maar nu valt het woord nog vaker. Want meer smaken betekent ook sneller acteren. “Bij de gemiddelde verzekeraar wacht je weken op een bevestiging dat de schade in behandeling is genomen. Dankzij onze nieuwe tooling en ons professionele schadeteam bieden wij een snelle schadeafwikkeling”, vertelt Bakkers. “Dat is uiteindelijk de service waar een relatie zich voor verzekert.”

NIEUWE LOCATIE

Voor de relaties is er uiteindelijk toch één verandering die van belang is. Het huidige kantoor aan de Minister Ruysstraat in Geleen was eigenlijk al te klein, maar nu is dat helemaal het geval. Het bedrijf gaat daarom uiterlijk per 1 januari 2021 verhuizen naar het voormalige Rabobank-pand in het hart van Geleen. De deuren van het nieuwe kantoor gaan dan wagenwijd open. “We zijn voor iedereen toegankelijk en staan voor iedereen klaar”, onderstreept Bisschops. “Zeven dagen per week, vierentwintig uur per dag.”

µ

GERLACH DELISSEN