Op SNELHEID blijven

Een specialist die helemaal gek is van auto’s. Met daarbij een duidelijke voorkeur voor rijden in stijl. Kessels Automobielen in Maastricht voert merken met karakter: BMW, MINI, Jaguar en Land Rover. En is een erkend reparateur, gespecialiseerd in het onderhoud van deze mooie merken. Een jaar geleden ging dit bedrijf in het centrum van Maastricht over naar een nieuwe eigenaar.

Een specialist die helemaal gek is van auto’s. Met daarbij een duidelijke voorkeur voor rijden in stijl. Kessels Automobielen in Maastricht voert merken met karakter: BMW, MINI, Jaguar en Land Rover. En is een erkend reparateur, gespecialiseerd in het onderhoud van deze mooie merken. Een jaar geleden ging dit bedrijf in het centrum van Maastricht over naar een nieuwe eigenaar.

Op

SNELHEID blijven

Van buiten valt het niet meteen op, maar hier stap je een grote showroom en werkplaats binnen met een geheel eigen DNA. Hier stroomt benzine door de aderen. Een kleinschalige opzet en daardoor flexibel en klantgericht. Hier kun je je geliefde auto met een vertrouwd gevoel voor een servicebeurt achterlaten en gezellig de stad in gaan. Zes dagen in de week, dus ook op zaterdag de hele dag. Kessels Automobielen is onafhankelijk, ze leveren de auto die de klant zoekt en doen dit in een ontspannen, informele setting. Is het een milieuvriendelijke auto, heeft hij hogere zit, veel ruimte, is er gemak in zakelijk en/of privé rijden, zijn er fiscaal aantrekkelijke oplossingen? Elke zoekopdracht wordt tot in detail uitgewerkt. Aan tafel worden rustig de wensen doorgenomen, er volgt een duidelijk en transparant verhaal. Het bedrijf neemt tevens een eventuele import of export van de auto uit handen. Ze bieden als erkend servicepartner van BMW en MINI dezelfde mogelijkheden als de dealer; technische ondersteuning, recalls, garantie, onderdelen. En doen dit met vakmensen, twee monteurs staan zelfs in de top vijf van Nederland. Dit zijn mensen die goed zijn in wat ze doen.

Geef ik te veel gas, dan drukt Huub op de rem. Of andersom

WIN- WIN- WIN- WIN

Huub Kessels heeft met hart en ziel gewerkt aan de opbouw van dit bedrijf. Hij zit 35 jaar in het vak en besloot in 2004 om voor zichzelf te beginnen. “John Stroeken heeft Kessels Automobielen een jaar geleden overgenomen”, vertelt Huub. “In goede harmonie zijn we hier nu samen met hart voor de zaak aan het werk. Ik heb nu iemand naast me staan die vol energie erin staat. En dat geeft mij weer energie. Je bedrijf verkopen is niet gemakkelijk. Als grondlegger heb je toch bepaalde ideeën over de toekomst van het bedrijf. We zijn om de tafel gaan zitten en hebben duidelijk allebei onze wensen uitgesproken. En dat gaat veel verder dan koud een prijs bepalen. Onze manier van werken, onze vakmensen, onze unieke locatie, het is een gerecht dat we beiden op smaak brengen. We hebben hier door de jaren heen de juiste sfeer gecreëerd waardoor we een trouwe klantenkring hebben opgebouwd. Hebben geweldig goede vakmensen om ons heen verzameld, waar ik ook de verantwoordelijkheid voor draag. Er hangt veel aan een bedrijf vast. Ik wilde een win-win-win-win, een goede oplossing voor het bedrijf, de medewerkers, de klanten en voor mezelf. En die heb ik gevonden. Want een jaar later kan ik alleen maar zeggen, top. Ik heb in John iemand gevonden die op dezelfde lijn zit.”

GEZONDE OVERDRACHT

“We doen de overgang bewust heel rustig”, gaat John verder. “We zijn er allebei van overtuigd dat als je een bedrijf koud overdraagt dat je van 100 km per uur terug valt naar 40 km per uur, om in autotermen te blijven. En kom dan maar weer eens terug op snelheid. Het liefst wil je naar 120 km per uur toe en dat gaat het beste als je samen mooi op snelheid blijft. Huub wil hier nog zeker een tijd meewerken zodat we een goede, gezonde overdracht kunnen bewerkstelligen. We hebben allebei een passie voor auto’s, en dat geeft ons al een mooie gezamenlijke drijfveer die je ook echt moet hebben. En we kunnen goed samen door een deur. Het is toch geven en nemen, accepteren en openstellen, net zoals in elke gezonde relatie. Dat kunnen we allebei wel. Ik heb het afgelopen jaar de tijd kunnen nemen om rustig op afstand deze goed geoliede machine te bekijken. Ik ben gaan meedraaien. Zie ik iets, dan vraag ik Huub waarom het op een bepaalde manier gaat. Geef ik te veel gas, dan drukt Huub op de rem. Of andersom. Mensen maken het bedrijf, voor hen wil ik het ook op deze manier blijven doen. Het is namelijk ook echt hun bedrijf. Ik ben me dan ook bewust van de belangrijke rol die medewerkers hebben en wil er alles aan doen om deze goede harmonie te behouden. Hier staat een echt team van vakmensen die iets voor elkaar over hebben. Ze zijn er voor je, regelen het. We zijn nu met zeventien medewerkers en blijven informeel, benaderbaar en persoonlijk. Geen callcenter met doorkiesnummers, maar gewoon je vertrouwde contactpersoon die je bij voornaam kent. Het zijn tenslotte de mensen die het doen.”

!

PETRA LEJEUNE

µ

GERLACH DELISSEN