Kreuze heeft voor elk mkb-bedrijf de juiste oplossing in communicatie

De 35-jarige Mischa Walraven is sinds dit jaar benoemd tot operationeel directeur van Kreuze. Samen met algemeen directeur Lou Dolmans geeft hij leiding aan een bedrijf met ruim veertig medewerkers. Een bedrijf dat ooit begon als Kreuze Telecom en waarbij het leveren van telefoonoplossingen met vaste toestellen en telefooncentrales aan bedrijven in de beginjaren de core-business was. “Eigenlijk waren we bijna dertig jaar geleden een dozenschuiver. We verkochten centrales, onze monteurs schroefden het in elkaar en dat was het”, kijkt Dolmans terug. Kreuze heeft een aantal jaren geleden de transformatie doorgemaakt naar dienstverlener.

Anno 2020 is Kreuze een modern consultancybedrijf dat gespecialiseerd is in communicatieoplossingen voor mkb-bedrijven. Adviseren en ontzorgen. Walraven: “We zijn er voor middelgrote en grote mkb-bedrijven. Voor die bedrijven bieden we totaaloplossingen op communicatiegebied. De technologische ontwikkelingen gaan zo snel dat wij steeds vaker als businessconsultant te werk gaan. Veel bedrijven kennen de hedendaagse mogelijkheden niet en zijn verbaasd als zij in onze experience-room zien wat er tegenwoordig allemaal kan.”

EXPERIENCE-ROOM

Dolmans meent dat het ook de grote kracht van Kreuze is om klanten zelf te laten ervaren wat op communicatiegebied mogelijk is. “Ik durf te stellen dat acht van de tien bedrijven die we in onze experience-room op Maastricht-Aachen Airport ontvangen uiteindelijk kiezen voor een oplossing van Kreuze.” Walraven: “Tegenwoordig is het niet alleen een vaste of mobiele telefoon. Alle apparaten zijn met elkaar verbonden. We willen 24 uur per dag bereikbaar zijn. De technologische ontwikkelingen maken het mogelijk dat er steeds slimmere toepassingen zijn. Microsoft Teams bijvoorbeeld. Waarom zou je van medewerkers verlangen dat ze allemaal tegelijkertijd om negen uur op kantoor zijn voor een vergadering? Die mensen staan met z’n allen in de file om op tijd te komen en moeten vaak vroeg van huis weg. De balans werk en privé is scheef. Files kosten geld en leveren een hoop stress op. Dankzij de moderne communicatiemiddelen kun je plaats- en tijdonafhankelijk werken alsof je op kantoor bent. Je kunt zo na de files naar het werk om een Teams-vergadering met collega’s uit de rest van het land te houden. Dat scheelt een hoop gereis en kosten”, aldus de operationeel directeur.

Dolmans voegt nog toe dat oplossingen steeds slimmer worden. “Je bepaalt zelf je bereikbaarheid. Dat kan door instellingen die het mogelijk maken dat collega’s die jou bellen zien wanneer je niet in staat bent om op te nemen. Een voicemail inspreken is eigenlijk achterhaald, want je ziet live weet wanneer je collega’s wel of niet kunt bereiken.

PRIVATE CLOUD

Het is maar een van de voorbeelden. Dolmans: “Tot voor kort hadden grote organisaties meestal ergens in hun bedrijfspand een telefooncentrale staan voor de vaste telefonie. Tegenwoordig vaak niet meer. Secundaire bedrijfsprocessen zoals telefonie worden namelijk steeds vaker uitbesteed. En steeds meer organisaties kiezen voor een communicatieoplossing in de cloud. Met cloudtelefonie hoeft het bedrijf niet te investeren in een eigen telefooncentrale. In feite is het de ultieme vorm van ontzorging. Als een van de weinige cloudaanbieders host Kreuze haar communicatieoplossingen niet in de publieke, maar in de private cloud. Concreet betekent het dat de omgeving exclusief voor één organisatie wordt ingericht. Een bedrijf hoeft de ‘wolk’ niet met andere bedrijven te delen en de oplossing kan volledig worden afgestemd op specifieke behoeften. Daarbovenop biedt de private cloud voordelen op het gebied van compliance en privacy”, legt Dolmans uit.

STREVEN

Het nieuwe directieteam bij Kreuze gaat zich de komende jaren richten op verdere professionalisering van de organisatie en het streven naar maximale kwaliteit van dienstverlening. Walraven kent het bedrijf door en door dankzij diverse commerciële functies binnen Kreuze die hij de afgelopen elf jaar bekleedde. Sinds 2009 groeide hij van accountmanager door tot Sales & Marketing Manager en nu operationeel directeur. De twee directieleden benadrukken dat elke communicatieoplossing staat of valt bij het gebruik door de medewerkers. Walraven: “Bedrijven die kiezen voor een nieuwe communicatieoplossing moeten eindgebruikers van begin af aan erbij betrekken. Zij gaan uiteindelijk dagelijks gebruik ervan maken.

WAARDEVOL IN CONTACT

User adoption is voor veel organisaties een struikelblok bij het implementeren van nieuwe technologieën als Microsoft Teams. Het is zaak dat de eindgebruikers zich achter de manier van werken scharen die de nieuwe technologie creëert. Een medewerker moet niet alleen wegwijs worden gemaakt in de nieuwe manier van werken, maar er vooral de voordelen van gaan inzien. Gebruikers moeten bij deze verandering geholpen worden, om de nieuwe werkwijze of hulpmiddelen optimaal te benutten. Op die manier verloopt de omslag zo soepel mogelijk.” Dolmans: “Bij Kreuze bieden we maatwerk en de beste oplossing op communicatiegebied afgestemd op de wensen van de klant. Waardevol in contact noemen we dat.”

Kreuze is sinds 1991 uitgegroeid tot de grootste onafhankelijke communicatieadviseur van Zuid-Nederland. Van traditioneel telecombedrijf getransformeerd naar modern consultancybedrijf. Steeds zorgen dat klanten het beste advies krijgen op communicatiegebied.

Kreuze heeft voor elk mkb-bedrijf de juiste oplossing in communicatie

Kreuze is sinds 1991 uitgegroeid tot de grootste onafhankelijke communicatieadviseur van Zuid-Nederland. Van traditioneel telecombedrijf getransformeerd naar modern consultancybedrijf. Steeds zorgen dat klanten het beste advies krijgen op communicatiegebied.

De 35-jarige Mischa Walraven is sinds dit jaar benoemd tot operationeel directeur van Kreuze. Samen met algemeen directeur Lou Dolmans geeft hij leiding aan een bedrijf met ruim veertig medewerkers. Een bedrijf dat ooit begon als Kreuze Telecom en waarbij het leveren van telefoonoplossingen met vaste toestellen en telefooncentrales aan bedrijven in de beginjaren de core-business was. “Eigenlijk waren we bijna dertig jaar geleden een dozenschuiver. We verkochten centrales, onze monteurs schroefden het in elkaar en dat was het”, kijkt Dolmans terug. Kreuze heeft een aantal jaren geleden de transformatie doorgemaakt naar dienstverlener.

Anno 2020 is Kreuze een modern consultancybedrijf dat gespecialiseerd is in communicatieoplossingen voor mkb-bedrijven. Adviseren en ontzorgen. Walraven: “We zijn er voor middelgrote en grote mkb-bedrijven. Voor die bedrijven bieden we totaaloplossingen op communicatiegebied. De technologische ontwikkelingen gaan zo snel dat wij steeds vaker als businessconsultant te werk gaan. Veel bedrijven kennen de hedendaagse mogelijkheden niet en zijn verbaasd als zij in onze experience-room zien wat er tegenwoordig allemaal kan.”

EXPERIENCE-ROOM

Dolmans meent dat het ook de grote kracht van Kreuze is om klanten zelf te laten ervaren wat op communicatiegebied mogelijk is. “Ik durf te stellen dat acht van de tien bedrijven die we in onze experience-room op Maastricht-Aachen Airport ontvangen uiteindelijk kiezen voor een oplossing van Kreuze.” Walraven: “Tegenwoordig is het niet alleen een vaste of mobiele telefoon. Alle apparaten zijn met elkaar verbonden. We willen 24 uur per dag bereikbaar zijn. De technologische ontwikkelingen maken het mogelijk dat er steeds slimmere toepassingen zijn. Microsoft Teams bijvoorbeeld. Waarom zou je van medewerkers verlangen dat ze allemaal tegelijkertijd om negen uur op kantoor zijn voor een vergadering? Die mensen staan met z’n allen in de file om op tijd te komen en moeten vaak vroeg van huis weg. De balans werk en privé is scheef. Files kosten geld en leveren een hoop stress op. Dankzij de moderne communicatiemiddelen kun je plaats- en tijdonafhankelijk werken alsof je op kantoor bent. Je kunt zo na de files naar het werk om een Teams-vergadering met collega’s uit de rest van het land te houden. Dat scheelt een hoop gereis en kosten”, aldus de operationeel directeur.

Dolmans voegt nog toe dat oplossingen steeds slimmer worden. “Je bepaalt zelf je bereikbaarheid. Dat kan door instellingen die het mogelijk maken dat collega’s die jou bellen zien wanneer je niet in staat bent om op te nemen. Een voicemail inspreken is eigenlijk achterhaald, want je ziet live weet wanneer je collega’s wel of niet kunt bereiken.

PRIVATE CLOUD

Het is maar een van de voorbeelden. Dolmans: “Tot voor kort hadden grote organisaties meestal ergens in hun bedrijfspand een telefooncentrale staan voor de vaste telefonie. Tegenwoordig vaak niet meer. Secundaire bedrijfsprocessen zoals telefonie worden namelijk steeds vaker uitbesteed. En steeds meer organisaties kiezen voor een communicatieoplossing in de cloud. Met cloudtelefonie hoeft het bedrijf niet te investeren in een eigen telefooncentrale. In feite is het de ultieme vorm van ontzorging. Als een van de weinige cloudaanbieders host Kreuze haar communicatieoplossingen niet in de publieke, maar in de private cloud. Concreet betekent het dat de omgeving exclusief voor één organisatie wordt ingericht. Een bedrijf hoeft de ‘wolk’ niet met andere bedrijven te delen en de oplossing kan volledig worden afgestemd op specifieke behoeften. Daarbovenop biedt de private cloud voordelen op het gebied van compliance en privacy”, legt Dolmans uit.

STREVEN

Het nieuwe directieteam bij Kreuze gaat zich de komende jaren richten op verdere professionalisering van de organisatie en het streven naar maximale kwaliteit van dienstverlening. Walraven kent het bedrijf door en door dankzij diverse commerciële functies binnen Kreuze die hij de afgelopen elf jaar bekleedde. Sinds 2009 groeide hij van accountmanager door tot Sales & Marketing Manager en nu operationeel directeur. De twee directieleden benadrukken dat elke communicatieoplossing staat of valt bij het gebruik door de medewerkers. Walraven: “Bedrijven die kiezen voor een nieuwe communicatieoplossing moeten eindgebruikers van begin af aan erbij betrekken. Zij gaan uiteindelijk dagelijks gebruik ervan maken.

WAARDEVOL IN CONTACT

User adoption is voor veel organisaties een struikelblok bij het implementeren van nieuwe technologieën als Microsoft Teams. Het is zaak dat de eindgebruikers zich achter de manier van werken scharen die de nieuwe technologie creëert. Een medewerker moet niet alleen wegwijs worden gemaakt in de nieuwe manier van werken, maar er vooral de voordelen van gaan inzien. Gebruikers moeten bij deze verandering geholpen worden, om de nieuwe werkwijze of hulpmiddelen optimaal te benutten. Op die manier verloopt de omslag zo soepel mogelijk.” Dolmans: “Bij Kreuze bieden we maatwerk en de beste oplossing op communicatiegebied afgestemd op de wensen van de klant. Waardevol in contact noemen we dat.”

!

PETER EBERSON

µ

JEAN-PIERRE GEUSENS